antara kawan,teman dan sahabat

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...malam ni teringin pulak nak cerita pasal 3 benda ni...ape menatang pulak bende ni alia??hahaha...takpe2..cuma nak sumbang saran idea je..:) pada saya terdapat 3 pembahagian manusia yang kita anggap kawan ni..pertama adalah kawan..kedua adalah teman..ketiga adalah sahabat..korang tau tak apa beza antara ketiga-tiga benda alah tu??ala...sama je la Alia...benda tu pun nak kecoh ke?? eh,tak tak.. pada kita kawan,teman dan jugak sahabat adalah satu benda yang sangat lain...ok,pada pendapat kita dari aspek kawan adalah,ok setakat kawan macam tu je..maksudnya,kita baru kenal dengan seseorang, tu pun boleh dianggap kawan...kawan ni adalah seseorang yang pada kita tidak kenal siapa kita sebenarnya..kawan ni hanya kenal kita dari segi nama dan juga fizikal kita jee...ok,pendapat kita dari aspek teman adalah,dimana seseorang itu hanya kenal dengan kita dan hanya menemani kita dikala kita sunyi sahaja..atau mungkin dikala dia sunyi dia meminta untuk berborak dengan dia or hanya uktuk kepentingan sematama-mata..ok,yang terakhir adalah dari aspek sahabat..sahabat ni adalah mereka ada dikala kita senang dan susah,sedih dan gembira...bila dia gembira dia tidak lupa daratan,bila kita gembira dia turut gembira..tidak mencemburui sahabatnya yang mempunyai lebih dari dia..jika kita jatuh dia bagi kata-kata azimat dan tidak membiarkan sahabatnya tersungkur di pertengahan jalan...kejayaan ingin diraih bersama...pada saya,kita jangan lah menjadi kawan atau teman..tetapi jadilah sahabat kepada kawan-kawan kita walaupun mereka anggap kita ni macam kawan biasa dia je..tak apa....kita cuba jadi sahabat kepada mereka..jagi mengukuhkan ukhuah betul tak?? biar dia nak anggap kita macam sampah ke,macam ape ke,yang penting kita tetap bersahabat dengan diorang..okeyh?? salam ukhuah salam rindu salam sayang.. :D

wanna know something??you know who they are for me??
all of them are my sahabat..not my kawan or teman...
all of them are my sahabat!!even we all pernah tersalah faham,but,air yang dicencang takkan putus
right?? make us your role model huh! :D


Terima kasih daun keladi, kalau free datang la lagi!